Регионални новини: София | Пловдив | Варна | Бургас | Русе | Благоевград
09 Октомври в 13:27 | Източник: Cross.bg
Оценка: 0/5 (0) |0
Константин Райков, член на КЗП: Дали дигиталният свят разширява или ограничава избора на потребителя?
AКРОСС/ В последно време все по-често се говори за използването на изкуствен интелект за проучване на потребителските нагласи и поведение в дигиталната среда. Въпросът е съвременните информационни технологии подпомагат ли потребителите в техния избор и разширяват ли хоризонта на възможностите пред тях при пазаруване и ползване на услуги онлайн или се стига до ограничаване на свободата им, след като този софтуер - в зависимост от зададените му алгоритми - предлага на всеки отделен потребител услуги и стоки, които да закупи. Това каза по телевизия „Европа"Константин Райков от Комисията за защита на потребителите, който се завърна от международна конференция в Хелзинки, посветена необходимостта от засилване ролята на потребителите при избора им по отношение на бизнеса в контекста на процесите в развиващото се дигитално общество.
„Вече не става дума само за софтуер, който може да възприема нашите действия или да изпълнява наши команди, а за някаква форма на „обратна връзка". Говорим за програми, които събират информация, анализират я и я изпращат обратно", добави Райков. „С тях търговците правят един вид социология, наричана от тях маркетинг - проучват мнението ни въз основа на нашето поведение в дигиталния свят и ни предлагат стоки или услуги, които са близки до нашите разбирания и до нашите нагласи", каза още той. А това поставя едни кавички на свободния избор като потребители
Към пълния текст на новината тук
Оценете новината: 0/5
Коментари
Няма добавени коментари - бъдете първи!
Оставете коментар
Ако имате регистрация, моля влезте
въведете потребителско име:
въведете email:
въведете парола: въведете коментар: въведете показания код:
забравена парола?